IZZIVI

Mestna občina Ljubljana, tako kot veliko drugih občin po Sloveniji, že skoraj trideset let izdaja svoje glasilo Ljubljana. Kot si lahko predstavljate, so vsa tovrstna glasila, da, vsa, bolj ali manj nekakšni promocijski letaki za vladajoče župane: ti »pišejo« uvodnike, so na številnih fotografijah …

Po zelo uspešnem sodelovanju pri prenovi interne tiskane revije za mestno hišo in občinska javna podjetja so našega urednika na občini z javnim razpisom izbrali za prenovo svojega glasila.

Naročnikovi izzivi so bili naslednji:

1. Revija se po pošti distribuira vsem gospodinjstvom v mestu. To pomeni, da so ciljna publika VSI, ki imajo domači naslov v Ljubljani (vsi pa so vedno najslabša ciljna skupina za komuniciranje). V skladu z zakonodajo se od glasila Ljubljana ne morejo odjaviti, tako kot lahko prepovejo prejemanje oglaševalskih letakov v svoj poštni nabiralnik.

2. Glasilo je veljalo za neučinkovito – redno so se mu posmehovali, zlasti mlajše generacije, imelo je (velikokrat neupravičeno) podobo, da je le županovo propagandno orodje …

3. Še huje, več let je bilo javno znano, da je veliko preveč izvodov končalo v koših za smeti.

Mesto je zato imelo v rokah zelo drag in neučinkovit tiskani medij z nadvse slabim ugledom.

Ljubljano smo v sodelovanju z odgovornim urednikom s prenovo in novim uredniškim pristopom iz glasila, podobnega veliko drugim publikacijam v Sloveniji, spremenili v sodobno, dolgoročno učinkovito revijo oziroma medij.

REŠITVE

Glavni izziv je bil ustvariti učinkovit medij, ki bo izpolnjeval in presegal zadane komunikacijske cilje. Uredniška ekipa je revijo pomladila, kar pomeni, da je ta zdaj sodoben medij z dinamično in jasno strukturirano vsebino ter oblikovno dramaturgijo.

Eden od izzivov je bil ohraniti zveste bralce (predvsem starejše, za katere je tiskani izvod še vedno edini dosegljiv in razumljiv medij o ljudeh, projektih in predvsem dogodkih v mestu) ter vzbuditi pozornost drugih, tj. dolgoročno pritegniti čim več novih bralcev.

Štirje glavni cilji, ki jim sledimo:

1. izobraževati bralce in jim ponuditi verodostojne, predvsem pa zanimive vsebine o Ljubljani;

2. krepiti prepričanje, da je Ljubljana mesto z učinkovitimi javnimi storitvami;

3. odražati in krepiti sporočilo, da je Ljubljana sodobno, urbano in živahno mesto, ki je odprto za vse ter podpira in živi raznolikost, je mesto za ljudi in mesto kulture;

4. utrjevati geslo »Ljubljana je najlepše mesto na svetu«.

V svojem uredniškem programu smo se skupaj z naročnikom zaobljubili, da bomo glasilo preoblikovali v vodilni komunikacijski kanal mesta in postopoma gradili uredniško-komunikacijski ekosistem z drugimi, že uveljavljenimi kanali MOL, ki pa še niso povezani (spletna stran, družbeni mediji, e-novičnik …).

REZULTATI

Glede na redne ankete, ki jih občina izvaja med svojimi prebivalci, je revija zdaj eden od dveh glavnih virov informacij o dogodkih, ljudeh, projektih ipd. v mestu.

1. Na MOL so se lotili še oblikovanja multimedijskega ekosistema občine, ki bo seveda vključeval tudi digitalno lažje dosegljive javne storitve v mestu.

2. MOL je septembra 2023 v središču mesta prvič organizirala razstavo naslovnic prenovljene revije na prostem. Zaradi izjemnega odziva javnosti so razstavo ponovili decembra istega leta v BTC Cityju.

3. Zgodbe iz mesta pripovedujejo, da se žalostna slika iz preteklosti, ko je večina izvodov glasila končala v koših za smeti, ne da bi jih kdo sploh odprl, spreminja v bolj veselo. S prenovo smo se zaobljubili, da bo revija za večino Ljubljančanov vredna tega, da jo vsaj odnesejo iz nabiralnika v svoje stanovanje.

4. Stalno narašča število e-sporočil v zvezi z revijo, ki jih bralci pošiljajo uredništvu in na občino.

5. Vse več novinarjev, fotografov in ilustratorjev se obrača na uredništvo ter mu ponujajo svoje storitve. To je še ena točka uspeha, saj so ti isti novinarji običajno zelo skeptični glede dela za korporativne medije.

6. Župani nekaterih drugih mest so izvedeli, da se revija bere tudi v njihovih občinah, in razmišljajo o prenovi svojih medijev.

Uredništvo prejema vse več vsebinskih predlogov bralcev in drugih javnosti. To je lahko stresno, vendar je tudi velik kompliment, saj kaže, kako se zdaj dojema ta medij. Zdi se, da različne organizacije in bralci menijo, da je revija vredna, da se njihovo delo ipd. vključi v njeno vsebino. To tudi pomeni, da ljudje o njej govorijo, jo delijo …

MOL je septembra 2023 v središču mesta prvič organizirala razstavo naslovnic prenovljene revije na prostem. Zaradi izjemnega odziva javnosti so razstavo ponovili decembra istega leta v BTC Cityju.

 

 

Iščete podobno rešitev? Pogovorimo se! Pišite nam.